jueves, 5 de noviembre de 2009

PRIMERA PART : DESCRIPCIÓ I FONAMENTACIÓ

Les habilitats de pensament, com les treballem? quina relació tenen?


Els nens han d'adquirir una sèria d'habilitats, i desde tots els àmbits o àrees ens toca com a mestres potenciar-les al màxim i fent així, que d'alguna manera les aprenguin i les interioritzin a través del diàleg o la parla.



Dins de les diferents habilitats de pensament es treballen una sèrie d'activitats que van lligades i concreten el treball d'aquestes. Activitats del tipus; activitats lúdiques o jocs, contes tradicionals i potenciar l'art a través de la pintura.




En relació a tot això i com a nucli central situariem els continguts que es treballariem o voldriem treballar; El llenguatge ( llenguatges); l'adquisició i perfeccionament del llenguatge verbal i el treball aprofundint en altres llenguatges. El món,( els altres i el món) a tot allò que ens envolta i forma part de nosaltres, del nostre entorn. Seria la descoberta de l'entorn social i natural. I la Identitat que en aquest cas seria treballar el nostre ( jo), es a dir, la descoberta d'un mateix i les seves possibilitats davant el món.




Les diferents activitats, una forma de portar-les a terme amb el nostre grup-classe seria fent-les per racons. per exemple:


Jocs: racó simbòlic ( cuineta), racó més didàctic ( trencaclosques, muntatges)


Contes ( Cultural): racó de la biblioteca, racó de llegir i escriure.

Art ( Plàstica): racó de pintar amb pintura, racó de dibuixar.




Realitzarem activitats on el nen desenvolupi el pensament, és a dir, les habilitats de pensament, ja que és molt important ajudar a que el nen pensi, i pugui arribar a pensar per sí mateix.

No hay comentarios:

Publicar un comentario